Reklamy
25. 9. 2009
Reklama je publikovanie, podpora a komunikácia informácií alebo názorov o výrobku alebo službe, prípadne organizácii, so zameraním na potenciálny trh. Použité prostriedky môžu mať viacero foriem, napr. formu reklamy v médiách alebo priamej reklamy. Osobitným typom reklamy je internetová reklama.
Ďalšia definicia Reklama je upozornením verejnosti na určitý výrobok alebo službu s cieľom prinútiť adresáta k nákupu alebo investícií. Spravidla ide o platený oznam so zreteľnou presvedčovacou, prehovárajúcou a ovplyvňujúcou funkciou.
Internet poskytuje rôzne druhy reklamy. Najdôležitejší druh reklamy je bannerová reklama. Ďalej textová, lištová, alebo menej príjemná pop-up reklama a taktiež hromadné rozposielanie zväčša komerčne zameraných e-mailov, tzv. spam. V dnešnej dobe sa u nás do popredia dostáva PPC reklama, ktorá dosahuje najlepšie výsledky,lebo je dopredu naplánovateľná.Odhady jej rastu v najbližších rokoch v Európe sú niekoľko nasobné. Internetová reklama je často negatívne vnímaná používateľmi, hlavne z dôvodu na Slovensku rozšírených neštandardných formátov, ktoré prekrývajú text, či zavadzajú na stránkach. Veľa inzerentov tento fakt reflektuje a postupne prechádzajú na menej agresívne formy reklamy.Marketing je identifikácia, zabezpečovanie, predpokladanie alebo ovplyvňovanie dopytu po tovaroch a službách. Marketing závisí od reklamy a trhu.
Iná definícia: Marketing je obchodná politika a výrobná politika vychádzajúca z požiadaviek trhu zameraná na dosiahnutie maximálneho ekonomického efektu v trhových vzťahoch.
Marketing je metóda, ktorou sa riadi proces plánovitej realizácie nápadov na trhu. Konečným sudcom, ktorý rozhoduje o kvalite nápadu, je trh. Zisk z predaja je odmenou, ale hlavne meradlom úspešnosti podnikania.
Vznik marketingu podmienilo úsilie minimalizovať riziko, ktoré vzniká pri vstupe na trh, a maximalizovať zisk pri realizácii zhmotneného nápadu.
Marketing je súčasťou podnikateľskej činnosti podniku.
Asociácia internetových médií (AIM) je profesijné združenie subjektov pôsobiacich v oblasti poskytovania internetovej reklamy na Slovensku. Vzniklo s cieľom zvýšiť transparentnosť a profesionálnosť internetového trhu.
zabezpečiť štandardizáciu etických a právnych pravidiel internetovej reklamy,
podporiť rozvoj internetu ako reklamného média,
prispieť k profesionalizácii internetu ako reklamného média prostredníctvom jednotného poskytovania dát ohľadne návštevnosti a demografickej štruktúry internetových médií,
výmena skúseností medzi členmi združenia ako aj s tretími osobami,
dbať o profesionalitu členov združenia a nimi poskytovaných služieb v súlade s prijatými dokumentami združenia,
organizovať a realizovať školiace kurzy, semináre a konferencie za účelom výmeny skúseností a odborných materiálov,
sprostredkovávanie a udržiavanie stykov s inými profesnými organizáciami a združeniami v oblasti internetovej reklamy, prípadne orgánmi štátnej správy a samosprávy.
Brožúra alebo pamflet je papierová forma reklamy. Brožúry môžu propagovať miesta, udalosti, hotely, produkty, služby, atď. Sú väčšinou stručné po jazykovej stránke a využívajú pútavý dizajn. Direct-mail a obchodné prezentácie sú zvyčajné spôsoby distribúcie brožúr oboznamujúcich s produktom alebo službou. V hoteloch a na iných miestach, kde je vysoká frekvencia pohybu turistov, brožúry visiace alebo vystavené v stojanoch vyzývajú k návšteve zábavných parkov, podnikov, alebo iných zaujímavých miest. Dva najčastejšie používané štýly brožúr sú jednoduchý list a malá knižka.
Najpoužívanejšie jednolistové brožúry sú známe ako dvojzložkové (jediný list, potlačený na obidvoch stranách a zložený na dve polovice) a trojzložkové (to isté, ale zložené na tretiny). Dvojzložkové brožúry ponúkajú štyri plochy (panely), trojzložkové šesť. Sú možné aj ďaľšie spôsoby preloženia: harmonika, “Z-preloženie”, “C-preloženie”, atď. Veľké listy, ako tie s detailnými mapami alebo rozkladacími fotografiami sú preložené na štyri, päť alebo šesť panelov.
Brožúry sú tlačené použitím štvorfarebného procesu na hrubší lesklý papier, ponúkajúci dojem kvality. V porovnaní s letákom alebo plagátom používajú brožúry vysokokvalitný papier, viac farieb a sú preložené.